Εργασία Ε΄τάξης για το 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ – ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ – ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ

Εργασία της Ε΄Τάξης του Σχολείου μας με την οποία πρόκειται να πάρουμε μέρος στο 3ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής.

1. Εισαγωγή

Η αφορμή για να ασχοληθούμε με το ηλεκτρικό κύκλωμα και το διακόπτη, μας δόθηκε όταν μιλήσαμε στο μάθημα της Φυσικής για το απλό ηλεκτρικό κύκλωμα και τους διακόπτες (Φυσικά Ε΄ Δημοτικού, Ερευνώ και Ανακαλύπτω Τετράδιο Εργασιών, σελίδες 104 και 115 αντίστοιχα).
Αποφασίσαμε λοιπόν να βρούμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες καθώς και τα υλικά που θα χρειαστούμε για να κατασκευάσουμε το δικό μας ηλεκτρικό κύκλωμα και διακόπτη.

2. Τρόπος εργασίας

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες των τριών και δύο παιδιών. Η πρώτη ομάδα θα παρουσίαζε τον τρόπο κατασκευής του ηλεκτρικού κυκλώματος χρησιμοποιώντας όλα τα απαραίτητα υλικά και η δεύτερη χρησιμοποιώντας ένα λογισμικό παρουσίασης. Ο δάσκαλος, μας έδωσε συμβουλές για το πού θα μπορούσαμε να βρούμε και να προμηθευτούμε τα υλικά μας, καθώς και τον τρόπο κατασκευής. Τέλος αποφασίστηκε να παρουσιάσουμε τις δημιουργίες μας στην τάξη μόλις θα τις ολοκληρώναμε.

3. Η εργασία των ομάδων

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας μερικές φορές το πείραμα που είναι στο βιβλίο μας. Αφού κρατήσαμε σημειώσεις για τα υλικά που θα χρειαστούμε, πήγαμε σε ένα κατάστημα με ηλεκτρολογικό υλικό και τα προμηθευτήκαμε. Επίσης, από το ξυλουργείο του χωριού μας, βρήκαμε και ξύλινα πλακάκια για να σταθεροποιήσουμε την κατασκευή μας.
Στη συνέχεια αναζητήσαμε στο διαδίκτυο (http://www.google.gr/) τις απαιτούμενες εικόνες που αντιστοιχούν στην κατασκευή μας και τις αντιγράψαμε σε έναν φάκελο στον υπολογιστή του σχολείου.

1ηΟμάδα


Στην αρχή σταθεροποιήσαμε τη λυχνιολαβή στη μία άκρη επάνω στο ξύλινο πλακάκι χρησιμοποιώντας ξυλόβιδες ή καρφάκια. Μόλις σταθεροποιήθηκε βιδώσαμε το λαμπτήρα και τοποθετήσαμε την πηγή ηλεκτρικής ενέργειας (μπαταρία) στην άλλη άκρη συγκρατώντας την με λίγη κολλητική ταινία. Στη συνέχεια ενώσαμε με τα καλώδια τις άκρες της μπαταρίας με τις άκρες της λυχνιολαβής και παρατηρήσαμε ότι έχουμε ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα με το λαμπτήρα μας να ανάβει. Έπειτα κατασκευάσαμε το διακόπτη χρησιμοποιώντας δύο συνδετήρες και τον παρεμβάλαμε στο κύκλωμα. Παρατηρήσαμε πως όταν κλείνει ο διακόπτης κλείνει το κύκλωμα και ανάβει ο λαμπτήρας, ενώ όταν ανοίγει ο διακόπτης ανοίγει το κύκλωμα και σβήνει ο λαμπτήρας. Επίσης διαπιστώσαμε πως ο διακόπτης είναι δυνατό να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε σημείο μέσα στο κύκλωμα. Κατά τη διάρκεια κατασκευής του πειράματός μας, ο δάσκαλός μας βιντεοσκόπησε την παρουσίαση, για να την προβάλουμε αργότερα στην τάξη.

2ηΟμάδα

Ξεκινήσαμε ψάχνοντας στο διαδίκτυο (http://www.google.gr/) για εικόνες σχετικές με τα υλικά του πειράματός μας.  Αφού τις βρήκαμε, τις αποθηκεύσαμε σε ένα φάκελο στον υπολογιστή μας. Μετά ανοίξαμε το λογισμικό παρουσίασης  (Power Point) της Microsoft και προσθέσαμε τις εικόνες του πειράματος προσεκτικά και στη σωστή θέση σε νέα διαφάνεια. Στο τέλος προσθέσαμε κατάλληλα εφέ εμφάνισης των εικόνων ώστε, κατά την παρουσίαση, να εμφανίζονται με την κατάλληλη σειρά δείχνοντας βήμα βήμα την κατασκευή του ηλεκτρικού κυκλώματος και του διακόπτη.

4. Παρουσίαση στην τάξη

Οι εργασίες μας ολοκληρώθηκαν και συγκεντρώθηκε όλη η τάξη στην αίθουσα υπολογιστών του σχολείου μας. Στην αρχή παρουσιάστηκε το βίντεο της 1ης ομάδας και στη συνέχεια έγινε η παρουσίαση της δεύτερης ομάδας. Όλοι μαζί αποφασίσαμε να αναρτήσουμε στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου μας  (e-φημερίδα : http://blogs.sch.gr/dimparal/) τις δύο εργασίες με τη βοήθεια του δασκάλου μας.

Το βίντεο της 1ης ομάδας. [vimeo 20794285]

Η παρουσίαση της 2ης ομάδας.

5.Συζήτηση

Η εργασία αυτή μας βοήθησε να καταλάβουμε καλύτερα τα ηλεκτρικά κυκλώματα, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται όσοι ασχολούνται γενικά με τον ηλεκτρισμό. Επίσης μας βοήθησε να καταλάβουμε τη χρησιμότητα  που έχει ο διακόπτης στην καθημερινή μας ζωή.
Μάθαμε πώς να αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και πώς να τις χρησιμοποιούμε.
Επίσης μάθαμε πως είναι σημαντικό να αναφέρουμε πάντα τις πηγές (τους δικτυακούς τόπους) από τις οποίες αντλούμε πληροφορίες και εικόνες. Μάθαμε πώς να χρησιμοποιούμε το λογισμικό παρουσίασης (Power Point/Microsoft). Σημαντικό βέβαια για εμάς ήταν και το γεγονός της παρουσίασης των εργασιών μας στους συμμαθητές μας.

Βιβλιογραφία

1. Εμμανουήλ Αποστολάκης, Ελένη Παναγοπούλου, Σταύρος Σάββας, Νεκτάριος Τσαγλιώτης, Βεατρίκη Μακρή, Γιώργος Πανταζής, Κυριακή Πετρέα, Σοφοκλής Σωτηρίου, Βασίλης Τόλιας, Αθηνά Τσαγκογέωργα, Γεώργιος Καλκάνης, Έκδοση Ε΄ 2010 Φυσικά Ε΄Δημοτικού Ερευνώ και Ανακαλύπτω, Βιβλίο Μαθητή (κεφ.Ηλεκτρισμός σελίδες 59, 60, 61, 66 και 67), ΟΕΔΒ, ΥΠΕΠΘ, ΑΘΗΝΑ.

2. Εμμανουήλ Αποστολάκης, Ελένη Παναγοπούλου, Σταύρος Σάββας, Νεκτάριος Τσαγλιώτης, Βεατρίκη Μακρή, Γιώργος Πανταζής, Κυριακή Πετρέα, Σοφοκλής Σωτηρίου, Βασίλης Τόλιας, Αθηνά Τσαγκογέωργα, Γεώργιος Καλκάνης, Έκδοση Ε΄ 2010 Φυσικά Ε΄Δημοτικού Ερευνώ και Ανακαλύπτω, Τετράδιο Εργασιών (κεφ.Ηλεκτρισμός σελίδες 104 και 115) ΟΕΔΒ, ΥΠΕΠΘ, ΑΘΗΝΑ.

Πηγές

1. http://www.google.gr/ Μηχανή αναζήτησης Google

2. http://blogs.sch.gr/dimparal/ Δημοτικό Σχολείο Παραλίμνης Γιαννιτσών.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΥΣΙΚΟΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΥΣΙΚΟΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *